TJOHOOOOO!!! 

Så härligt väder det har varit i dag och jag lovar, att jag har njutit utav varenda liten sekund!!

Jag har pysslat i trädgården, solat, fikat och ätit mat ute och så har jag tränat!! ☀️♥️😎😅

I dag så blev det mycket fokus på ”STARKA FÖTTER” ‼️

Det är så lätt att glömma bort att träna fötterna, men ändå är det dom som ska bära oss igenom livet!

Jag lägger in mycket fotövningar i min träning men i dag så körde jag igenom fötterna lite extra mycket och till hjälp hade jag boken, STARKA FÖTTER! 

Ingen tvekan att jag måste bli ännu bättre på att jobba med fötter, fotleder med mera. Så stel i fötterna/fotlederna i vissa övningar men det här ska jag ändra på. Jag kommer att lägga in ännu mer övningar ifrån den här boken i min träning och från och med i dag. 😀

Att träna balans är en riktigt bra träning för bland annat fötter, fotleder och knän! Om du frågar mig, så ska det vara kul att träna balans och det finns så många olika sätt att göra det på. Här står jag på en balanskudde med ena foten, den andra foten på en liten stock som är lite ojämn. I händerna har jag min massagerulle som jag kör skön rörelseträning med samtidigt som jag tränar balans. 

😅GRYMT KUL‼️😂

Det är bara jag som har ansvaret för mina egna fötter och med tanke på att jag kör så mycket friskvård nu, så är det ännu viktigare att jag tar hand om mina små fötter. Ju mer jag tränar/rör på mig, ju mer får fötterna jobba och då gäller det att jag ser till att de mår bra så de orkar att hänga med mig!

Jag gillar att träna yoga och i dag så var det verkligen väder för det! Solsken, ljumma vindar och massor av  fågelkvitter och härliga dofter!

Yogaboken som du ser på bilderna, den gillar jag! Lätt att hänga med i övningarna och författaren är så duktig på att peppa, förklara och hon gör det på ett enkelt sätt. Bilderna på övningarna är oxå lätta att förstå och att träna yoga, det är nyttigt för både kropp, huvud och hjärta. ♥️

Lite frustrerande är det, när jag märker hur stel jag är i vissa muskler. Men det är bara att träna på och i dag så bestämde jag mig för att börja planera in både yoga och fotträning i träningskalendern. 😀På bilderna under här, har jag mycket fokus på andning och hållning. Det är spännande med yoga, har använt både yogablock och yogabälte i dag, bra hjälpmedel när det är lite stelt och stramt! 

Kroppen är helt enorm egentligen‼️

Den säger till när den behöver hjälp med något och den tackar oss, när vi har hjälpt den. Det gäller bara att vi stannar upp och lyssnar på den och ju tidigare vi gör det, ju bättre är det! ♥️

PS: Jag brukar inte ha skor på mig, när jag tränar fötterna och kör balans. Men det var kallt och lite fuktigt i marken så därför fick skorna hänga på. Jag får ut mycket mer när jag tränar barfota eller i strumporna! 

Jag har en härlig känsla i kroppen nu, en sådan där bubblande go känsla som bara träningen kan ge!

Ha en go kväll och Ta hand om dig!

Kram och Vi ses snart igen!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share →

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *