TJOHOOOO!!! 

För några timmar sedan, så såg det ut så här i soffan! Nyss hemkommen från jobbet och från ett kul träningspass på det boendet där jag är en gång i veckan. Det här är jättekul, så magisk känsla att få inspirera andra med det som jag själv brinner för. Personalen är superduktiga och det är så kul att se när de kommer loss med olika band, bollar med mera. Linementen som du ser på bilden, tipsade jag om i dag. För mig är det inte bara övningarna som är viktigast att inspirera med, det finns så mycket mer. Till exempel tipsa om olika linement, ha koll på andningen, återhämtning med mera, med mera! 

I kväll så har det sett ut så här hemma hos mig!

Jag valde att köra ett pass med rörelseträning och sportmassage! 😅

Så skönt och så välbehövligt! ♥️

Här strechar jag mina underarmar, det är lite nytt för mig. Hittade tips på övningar på nätet och blev nyfiken. Jag har en armbåge som är lite överansträngd (det är inte tennisarmbåge) och för att hjälpa den lite, så är stretching ett alternativ tillsammans med att jag byter grepp när jag kör bicepscurl, rodd med mera. Det är lätt att fastna i samma grepp och att byta grepp gör skillnad, faktiskt! 

När stretchingen var klar, så låg jag kvar på mattan och körde rörlighetsträning för handlederna. Samma övningar som innan men med lite mer gung i bara!

Jag gillar att köra mycket rörlighetsträning och att sportmassera! För några år sedan hade jag problem med mina benhinnor och den smärtan vill jag inte ha tillbaka. Nu kör jag mycket förebyggande träning  för benhinnorna, här är det foamrollisen som får hjälpa till. Ontskönt men vad gör man inte för att få en mer elastisk bindväv⁉️😀👍

Under tiden jag sportmasserade benen med den svartgula rullen, så kom jag på en sak‼️

”Den måste funka till underarmarna oxå‼️”

DET GJORDE DEN!!! 😀👍

Så ontskönt men ändå så skönt! Innan har jag masserat med tennisboll men den har en tendens att rulla iväg. Med rullen så kunde jag massera på ett helt annat sätt och komma åt hela underarmarna på ett lätt och smidigt sätt! Jag märkte skillnad i både underarmarna och i armbågen när jag sportmasserat färdigt. Kroppen är helt enorm på att rätta till sig, om vi ger den rätt förutsättningar. 

Efter skön rörelseträning för axlarna med en vanlig käpp (bild ovan), så la jag mig på träningsmattan med benen i 90 grader och bara varvade ned. Så skönt för hela mig och en skön övning för ryggen! 

Jag får ofta frågor var jag har lärt mig det här⁉️

”Genom de gånger när jag har varit skadad och kommit upp på banan igen. Jag är jätteintresserad utav både rehab och prehab och nyfiken. Vad kan jag göra själv, innan jag traskar iväg till någon läkare?”

Mycket tid lägger jag på att leta efter övningar, följer naprapater och personliga tränare på Instagram. Köper böcker och letar efter tips på lite olika ställen, bland annat på You Tube. Testar lite här och testar lite där och jag är stolt över mig själv. ☺️

♥️En go känsla när jag kan köra min egna rehab och prehab! ♥️

Nu ska jag sova!

Gonatt och Sov så gott!! 😴💤💤💤

 

 

 

Share →

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *