TJOHOOOOO!!! 

Det här med att få balans i vardagen och i träningen, har jag fått jobba mycket med. Jag har gjort misstag, lärt mig av dom, testat lite nytt tänk och så till slut så har jag fått den balansen som jag behöver och som jag mår bra utav.

Nu under min semester så är jag totalt AV-KOPPLAD från jobbet, det känns lite som att jag inte har något jobb. Funderar inte på det, tänker inte på det och det är skönt att få äga den här känslan. När min semester är slut, så kommer jag att komma tillbaka starkare än någonsin, full av ny energi och sugen på nya utmaningar. 😀

I dag så har jag tränat i ett lite lugnare tempo än i går, mycket fokus på rörlighet, balans, mage och rygg samt lekte med mina gummiband och en käpp.

Det jag har märkt när jag kör balansträning, det är inte bara att balansen har blivit bättre. Mina fotleder mår bra av det, ryggen och mina knän oxå. Balans är verkligen en färskvara och hänger mycket ihop med dagsformen, i alla för mig.

Vissa gånger så svajar jag hit och dit, fram och tillbaka men det är så det är.

Istället för att bli frustrerad så sätter jag ett leende på läpparna istället, försöker i alla fall! 😉

Rörelseträning är något som jag brinner för och i alla dess former. När jag kör rörlighet och tänker rörlighet, så är det inte bara för just det passet som jag håller på med. Det är framåt oxå, jag vill ha en kropp som hänger med mig i mina utmaningar och i min vardag.

”JU MER VI RÖR PÅ VÅRA LEDER,

JU RÖRLIGARE KOMMER DOM ATT BLI OCH TVÄRTOM.” 

Här kör jag en skön övning för mina knän bland annat.

En hög med plattor och något att hålla mig i, ena foten utanför plattorna och sedan så går jag ner i ett knäböj med det benet som jag står på. Det andra benet går rakt ner, jag brukar alternera framåt, bakåt och utåt sidan oxå. Allt för att det inte ska bli långtråkigt att stå där uppe. 😉

Här märker jag skillnad mellan höger och vänster sida. Jag har lättare att böja höger knä än vänster, det gör inte ont men det är stramt på vänster sidan. Vad göra? Jag kör på med rörelseträning och sportmasserar, kör mental styrketräning och ser framför mig att det här ska jag fixa.

Låter vänster sidan hänga med den högra helt enkelt!

Ge upp här, det finns inte på kartan‼️😅

Har du inga plattor, så funkar det i en trappa, stepupbräda eller något liknande.

Det är det här som gör att jag älskar min träning så mycket som jag gör. Skulle min kropp funka till 100 procent så tror inte jag att träningen skulle ge mig så mycket tillbaka som den gör i dag.

Det jag lär mig på, det är mina egna skador och mina egna svagheter.

Jag går in med en nyfikenhet i träningsvärlden och på så sätt kommer jag framåt. Inspireras utav andra som gillar att träna, jag ser till att jag har kul och att träningen är något som jag hela tiden längtar till. Ibland mer och ibland mindre, berorende på hur min vardag ser ut. 

Men hittintills och efter lite mer än sju år av träning så har jag aldrig ångrat ett pass! 😀

Ju mer jag tränar och rör på mig, ju piggare och gladare blir jag och hela jag‼️

Lycka till med det du håller på med och det som du tycker om att göra!

Kram och Vi ses!

 

 

 

 

 

 

Share →

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *