TJOHOOOOO!!!

Nu är jag tillbaka igen efter en välbehövlig paus ifrån bloggen. Jag har inte tröttnat på att blogga, snarare tvärtom, den betyder väldigt mycket för mig.

Det är tiden, orken och energin  som inte riktigt har funnits men nu så känns det helt rätt att blogga.

I dag så har jag gjort min sista dag på PEER-utbildningen i Eksjö och den här utbildningen har gett mig mycket tillbaka. Jag har fått vara mig själv i ett härligt gäng och i början på september så träffas vi igen och då är det workshop.

När jag kom hem då var jag trött och seg, sov lite i soffan och efter tuppluren så vaknade jag till liv igen ute i solstolen och med lite kaffe.

Min älskade träning, den betyder allt för mig och jag är så sjukt tacksam och stolt att jag har hittat min egna träningsform. Jag tränar inte för att bygga muskler, istället så tränar jag för att må bra, hela jag. 

Vet att jag skrivit det här innan så många gånger… men det är värt att skrivas igen:

”Det är när jag är som allra, allra tröttast som jag behöver min träning som allra, allra mest!”

Vad jag tränar/rör på mig och hur länge är inte det viktigaste, det viktigaste är att jag gör något!

Jag vill att min träning ska vara kul, den ska ge mig något tillbaka och jag ska längta tills nästa pass.

I kväll så körde jag en kombination, vattnade växterna och tränade samtidigt.

När jag ändå skulle vattna så varför inte köra några sköna övningar‼️

Använd fantasin, lek fram träningen och kör till exempel något av det jag gör på bilderna. 

Innan jag fyllde kannan med vatten så körde jag tio reps av någon övning,  innan jag vattnade växterna så körde jag tjugo reps av någon annan övning och så där höll jag på tills blommorna inte längre var törstiga. 

Det blir en hel del repitioner och helt OK att köra på med fler övningar när vattningen är klar.

Att träna med vattenkanna och käpp, det är kul och en liten utmaning. Kolla på bilden när jag kör bisepscurl, kannan åker i väg på skaftet och vattnar gräset lite. Det har hänt mer än en gång, att kannan ändrat läge när jag gått upp i ett till exempel axellyft och då har både jag och gräset blivit vattnade. Det är det här som gör min träning så kul och det är när det händer något som min träning blir både kreativ, utmanande och spännande.

Har du ingen käpp, så använd krattan, en spade eller ett kvastskaft.

Nu ska jag värma kaffet i micron, det hann bli kallt under tiden jag bloggade!

Jag lovar, nu ska det inte dröja så länge tills nästa inlägg!

Kram och Må så gott!

 

 

Share →

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *