TJOHOOOOO!!! 

Härligt det är, sitter ute och bloggar med kaffemuggen bredvid mig. Jag kanske är färdigtränad, vet faktiskt inte för dagen är inte slut än!! 😉 Jag är mätt och go, tuppluren är avklarad och det här är lyx för mig! Små saker men som ändå är så stora och som betyder mycket! ♥️

Just nu så ser mitt köksbord ut så här och det har det gjort sedan i går kväll. Jag har gått igenom ett gäng med tidningar, rivit ut de övningar som jag vill spara och testa men innan jag testar så åker de igenom lamineringsmaskinen. Den som uppfann den maskinen borde få Nobelpriset, tycker jag! Helt suveränt med inplastade övningar/träningsprogram, de tål att hänga med mig ut i alla väder och när de blir skitiga så är det bara att skölja av dom under rinnande vatten och hänga dom på tork.

Det här med att plocka fram nya övningar, testa nytt tänk i träningen är minst lika kul som att träna, nästan i alla fall.😉 Jag blir otroligt inspirerad när jag kollar hur andra tänker träning, så grymt kul att testa lite nytt, göra om det så det blir MIN TRÄNING‼️

Vad jag har tränat i dag⁉️

Jo, kolla här!!

Det blev stavträning med fartlek, rörelseträning och styrka med stavarna och med min egna kroppsvikt. Fullt tillräckligt och jag fick till ett svettigt och grymt skönt pass och med massor av sköna naturupplevelser samt det där härliga lugnet som finns därute i naturens egna gym.

I dag så var det varmt och då är det ännu viktigare att anpassa träningen. Vatten är ett måste om du frågar mig, helt suveränt att kyla ner mig med och självklart släcka törsten.

Lite längre vila i passet så hela jag orkar, det ska kännas bra i kroppen. Härligt trött får jag gärna känna mig, men jag pressar mig inte till det yttersta. Det är ingen tävling jag håller på med, träningen är min avkoppling och det ska kännas OK att köra ett pass till lite senare eller dagen efter.

Jag ska ärligt erkänna att jag var duktigt och härligt trött i kroppen när jag kom hem och hungrig. Innan nedvarvning och sportmassage så mumsade jag i mig en skål med keso, lite fil, banan, lite proteinpulver och så chiafrön och tankade på med ännu mer vatten.

Är det något som gör mig så fascinerad så är det hur snabbt kroppen kan återhämta sig. Innan jag körde nedvarvning så fanns det inte på kartan att jag skulle orka att rocka loss med rockringen. Men precis som många gånger förr, så fick jag ny energi efter lite skön vila. 😀

Det blev ett pass med ringen och jag älskar att rocka loss med den. Dels så får jag upp pulsen, bra träning för hela kroppen, magen och ryggen brukar tacka mig extra mycket när jag är klar!

Som du kanske märker så kör jag väldigt varierad träning, ena passet är inte det andra likt. Jag jobbar inte med pulsklocka, har gjort det men inte längre.

Jag har mål för min träning men lägger fokus på delmålen och framförallt TRÄNINGSGLÄDJEN. Den måste finnas med om  min träning ska bli hållbar! 😂

Så tacksam att jag har hittat rätt i min träning och jag har blivit min egna PT!

TRÄNING GER FÄRDIGHET OCH DET SITTER SÅ MYCKET I HUVET‼️

Olofs Pepp håller jag hårt i, de är mina livlinor och min trygghet och de funkar i alla väder‼️

Ha det bäst, njut utav sommaren och spring/gå inte så fort så du missar det fina som finns runt omkring dig. Ta tillvara på naturen, den ger energi till din och min träning! ♥️

Kram och Vi ses!

 

 

Share →

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *